Aktywna Przerwa

„Aktywna Przerwa” to jedno z działań realizowanych w ramach innowacji „Akademia zdrowego ucznia„ o charakterze sportowo – profilaktycznym. Odbiorcami są uczniowie szkoły podstawowej klasy IV – VI. Celem „Aktywnej Przerwy” jest propagowanie zdrowego stylu życia oraz pokazanie dzieciom i młodzieży atrakcyjnego sposobu rozładowania napięć związanych ze stresem oraz niepowodzeniami. Zorganizowany czas przy muzyce i dobrej zabawie pomaga rozładować energię, odreagować napięcia i poprawić nastrój
co zwiększa efektywność uczenia się oraz zapobiega złym nawykom. Podczas 15 minutowej przerwy uczniowie mogli udać się do „strefy ciszy”, „strefy muzyki”, „strefy relaksu”
lub „strefy ruchu”. „Aktywne przerwy” w naszej szkole sprawdziły się w 100 procentach. Dając dzieciom odprężenie i relaks po intensywnym wysiłku umysłowym. W pozytywny sposób pozwoliły rozładować złe emocje i stres, ucząc dyscypliny i odpowiedzialności. Dzięki dodatkowym zajęciom w czasie przerw uczniowie mieli możliwość rozwijania pasji tanecznej, doskonalenia sprawności fizycznej i rozwijanie zainteresowań muzycznych lub zwyczajnie odpocząć.

Ewaluacja po pierwszym miesiącu działania stref pozwoliła ocenić dotychczasową pracę
i wyciągnąć wnioski na przyszłość. Aktywne  przerwy jak się okazało są  skuteczne i cieszą się dużym zainteresowaniem uczniów. Uczniowie mogą rozładować stres, odreagować
po trudnych lekcjach, zregenerować siły, przygotować się do kartkówek, klasówek. Tłok na przerwach trochę się rozładował. Opinie „Co sądzisz na temat stref ?” udzieli uczniowie klas VIa, VIb, VId, Va, Vc, IVe. W informacji zwrotnej uczniowie wypowiadali się bardzo pochlebnie o działających strefach. Zaproponowali również utworzenie nowych stref np. strefa matematyki, strefa artysty.